Pozycjonowanie dla początkujących
Istnieją 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– miasto (np. “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Wilda”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób przebywających na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Dalszy rodzaj pozycjonowania to solidne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, że rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG G6 czerwony,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Tłusty Czwartek lub finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków trzeba zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]