Reklama i marketing Strony internetowe w sieci Usługi 

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

PBN - zobacz pełną ofertę.

By konsument odnalazł twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla klienta treści. Lecz nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – proste zdobywanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bo są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są często wykorzystywane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Następna interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, przydatne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z finansami, prawem, bieżącymi informacjami oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Może Cię zainteresować