Filtr Google – usuwanie linków zostaw profesjonalistom
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Mimo starań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione objawy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem specjaliście.